J&T Banka opět partnerem soutěže Vodafone Nápad roku

Již přes tisíc podnikatelských záměrů prošlo soutěží Vodafone Nápad roku, v níž získaly investice ve výši bezmála 60 milionů korun. Tradiční soutěž je určena všem lidem se zajímavým podnikatelským záměrem nebo začínajícím projektem, především však studentům. Výhry jsou velmi lákavé!

„Mladé podnikatelské projekty podle našich průzkumů nejčastěji krachují na nedostatečném či zcela chybějícím finančním plánu,špatném obchodním modelu a také na nedostatku zkušeností a motivace. Cílem soutěže je proto zprostředkovat účastníkům zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, pomoci jim se zviditelnit a získat cenné obchodní kontakty,“říká Martin Kešner, zakladatel soutěže Vodafone Nápad roku.

Důkazem je mediální i obchodní úspěch loňského vítěze Jana Sejkory. Jeho společnost Flydeo se specializuje na výrobu pokročilých bezpilotních letounů, takzvaných dronů. Všechny klíčové technologie si přitom vyvíjí sama v České republice. Mezi další oceněné projekty minulého ročníku patřil Lukáš Brus, který vyvinul nový typ projektoru LumiTRIX speciálně pro populární videomapping. Zákazníky má z celého světa. Velkou pozornost vzbudili také Petr Procházka s Michaelou Matějkovou a jejich kompaktní boty do kapsy Skinners, Michal Zwinger s aplikací Včelka, která pomáhá dětem se čtením, nebo hra ChemPlay od Adriána Hegedüše a Ivany Kravárové, která dětem zábavnou formou otevírá svět chemie.

„Vodafone vidí v zajímavých podnikatelských nápadech velký potenciál, a proto je dlouhodobě aktivně podporuje. Důležité je nenechat zapadnout inovativní projekty a pomoci jim hned v začátcích. Těším se na všechny kreativní myšlenky v letošním ročníku soutěže Nápad roku,“ říká Markéta Moreno, ředitelka pro značku a komunikaci ve Vodafonu.

 

Více peněz i mentoringu

Letošní ročník proti předchozímu nabídne hned trojnásobnou odměnu pro vítěze v hlasování poroty – 300 tisíc korun namísto dosavadních 100 tisíc. Dalších 100 tisíc korun pak získá ve věcných cenách. Všichni finalisté bez ohledu na pořadí zároveň mají šanci, že právě je osloví panel investorů s nabídkou až desetimilionové investice. „V oblasti start-upů vidíme příležitost pro zajímavé investice a výnosy. Prostřednictvím fondu J&T Ventures i letos nabídneme pomoc s financováním a rozjezdem nadějných projektů začínajícím podnikatelům a studentům. Tím však naše nabídka nekončí. Protože o byznysu toho víme opravdu hodně, podělíme se se začínajícími podnikateli i o naše know-how,“ říká Štěpán Ašer, generální ředitel J&T Banky.

Výherce kategorie Coolpad Startup roku pak získá týdenní pobyt v Silicon Valley včetně účasti na prestižní konferenci TechCrunch Disrupt. Díky silným business a mediálním partnerům zároveň mohou účastníci úspěchem v soutěži výrazně zviditelnit svůj projekt před potenciálními zákazníky a partnery.

Součástí projektu Vodafone Nápad roku 2016 je i řada vzdělávacích akcí, které letos doplní i zcela nové formáty. Půjde například o setkání se zajímavými osobnostmi, panelové diskuze, případové studie, praktické workshopy nebo networkingová setkání. Finalistům soutěže pak budou k dispozici dvě desítky zkušených podnikatelů v rámci rozšířeného Mentoring Day.

Přihlášky zaslané do soutěže do 10. května posoudí porota složená z předních českých investorů, podnikatelů, manažerů a zástupců médií. O úspěchu projektu v soutěži Vodafone Nápad roku 2016 následně nerozhoduje pouze nápad samotný, ale také jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu. Pravidla soutěže a další informace naleznou zájemci na stránkách www.napadroku.cz, Slavnostní vyhlášení výsledků aktuálního ročníku proběhne 8. června.

 

Kdo se může přihlásit

Soutěž podnikatelských záměrů a začínajících podnikatelů je určena jednotlivcům i týmům s podnikavým duchem a dobrými nápady. Přihlásit je možné libovolný podnikatelský záměr, nápad na rozšíření firmy či projekt pro investory, který dosud nebyl realizován nebo je ve stádiu rozjezdu (společnosti do 2 let své existence). Cílem je pomoci začínajícím podnikatelům uvést své nápady na trh, a to formou investice až do 10 milionů korun, odborné zpětné vazby či medializace.