Navigace

J&T Banka se přestěhuje do nového. Už v roce 2020

Už za necelé dva roky opustí J&T Banka pražskou centrálu mezi Florencí a hotelem Hilton. Z Pobřežní ulice se přestěhuje do nového kancelářského centra Rustonka, které staví developerská firma J&T Real Estate. Důvodem, proč po osmnácti letech banka opustí své sídlo, je hlavně nedostatek prostor pro rozrůstající se společnost.

„Když jsem do J&T před dvanácti lety nastoupil, působila banka jen v jednom domě ve třech patrech. Od té doby se společnost značně rozrostla a stávající sídlo nám je malé. Využíváme prostory v dalších čtyřech budovách a pro denní kontakt zaměstnanců to není ideální. Musí se přecházet mezi budovami, nemáme ani dostatek reprezentativních prostor pro setkávání s klienty, natož mezi zaměstnanci navzájem,“ vysvětluje důvod změny provozní ředitel J&T Banky Vlastimil Nešetřil.

Rozhraní Libně a Karlína, kam se J&T Banka přestěhuje, zažívá aktuálně velký rozvoj, neboť je to již zavedená lokalita s dostatkem podpůrných služeb v okolí a výbornou dopravní dostupností. Banka obsadí celou osmipatrovou budovu, ale prostory nebudou zahuštěné. Ponechána je i drobná rezerva pro expanzi, protože v průběhu projektu se počet zaměstnanců rozrůstá. Kapacita budovy činí 750 lidí, v době stěhování jich banka bude mít asi 700.

Prostory pro setkávání

Dříve, než vznikl návrh uspořádání vnitřních prostor, realizovala banka mezi zaměstnanci průzkum, ve kterém měli možnost vyjádřit svůj názor, co jim v centrále chybí. „Jedním z požadavků zaměstnanců byl prostor pro setkávání. Navrhli jsme proto prostor o velikosti šest set metrů čtverečních s relaxační zónou, kterému říkáme work cafe. Vypadá jako aula na vysoké škole, v níž jsou čtyři zákoutí, kde mohou zaměstnanci pracovat, dát si oběd, kávu nebo jen odpočívat u knížky. Nachází se uprostřed budovy, aby to měli všichni stejně daleko,“ popisuje Vlastimil Nešetřil.  V jednotlivých patrech byly ponechány pouze kávovary, mikrovlnky pro ohřev jídel najdete na jednom místě ve výše zmiňované zóně, což příležitost pro setkávání ještě umocní.

Nová budova poskytne také dostatek místa pro celofiremní akce, školení a schůzky s klienty. Do uzavíratelného amfiteátru se vejde až 300 osob, střecha budovy disponuje terasou s výhledem na Hradčany, kde budou probíhat bankety pro klienty, chybět nebude ani kavárna s kapacitou 53 míst a dalšími 33 místy ve VIP části. V budově bude k dispozici také trezor či depozitář, v němž si klienti můžou uložit obrazy nebo jiná umělecká díla. Schodiště budovy pak ozdobí bankovní sbírka umění.

Kanceláře na míru

Kanceláře vznikají na míru jednotlivým oddělením. „IT oddělení zabírá celé patro a má podobu open space, naopak privátní bankéři budou sdílet kanceláře jen po dvou,“ upřesňuje provozní ředitel a dodává, že patra jsou připravena na to, aby v případě potřeby vznikly postavením příček další kanceláře.

Aby se zaměstnancům v práci líbilo

Protože příjemné pracovní prostředí je dnes pro zaměstnance často důležitější než jiné benefity, bude přímo v budově k dispozici fitness a kolárna, v podzemních garážích myčka na auto a pro řidiče elektromobilů přibližně 30 elektronabíječek.

Náklady na vybudování nové centrály včetně vybavení nábytkem dosahují 1–1,2 miliardy korun. Kolaudace je naplánována na jaro roku 2020, samotné stěhování by mělo proběhnout v létě téhož roku.