Navigace

J&T Ventures investuje do automatizace rutinní práce obchodníků

První milion eur si vydělali sami, teď Leadspicker, česká firma s globálním dosahem, získává investici 50 milionů korun od Reflex Capital a J&T Ventures. Finanční injekce jde na další expanzi a na vývoj nástroje pro automatizaci práce obchodníků.

Firma Leadspicker se v minulosti, až na umístění v kategorii „Rising Stars“ žebříčku Deloitte CE Technology Fast 50, vyhýbala startupovým soutěžím i větší pozornosti médií. Během pěti let však „neznámá firma z České republiky “ postupně získala na dvě stě klientů v šestatřiceti zemích světa, etablovala se ve Spojených státech a nyní uzavřela své první investiční kolo, ve kterém je lead investorem Reflex Capital a jehož součástí je také fond J&T Ventures II.

Snaha zbavit se břemena opakujících se a nudných úkolů byla podle zakladatelů Vlastimila Vodičky a Jana Skácela prvotní motivace, která nakonec vedla k založení společnosti Leadspicker. Kromě své původní specifické služby vyhledávání zajímavých startupů, nově nabízí Leadspicker klientům i službu, která automatizuje rutinní práci obchodníků.

„Ráno přijdu do práce, otevřu e-mail a mám tam třeba osm nebo deset potvrzených schůzek s potenciálními klienty. A nemusel jsem pro to udělat vůbec nic. Já pak jen chodím na schůzky a prodávám. Mám svého osobního bota, který hledá relevantní klienty a postupně je oslovuje tak, aby mě nezahltil. Naše vize je, že každý obchodník bude mít svého virtuálního asistenta, který ho zbaví rutinních činností a bude ho zásobovat prací tak, jak si řekne. Funguje to skvěle, sami tak získáváme naše klienty po celém světě,“ popisuje službu CEO společnosti, Vlastimil Vodička.

„Tohle je typ firmy, kterou milujeme. Zakladatelé si takzvaně ‚drbali, co je svědí‘ a z vlastní potřeby vytvořili globální byznys. Automatizace práce a snižování nákladů je navíc trend, který je současnou pandemií výrazně posílen. Bude z toho velká věc,“ říká k investici Ondřej Fryc, hlavní partner fondu Reflex Capital. „Leadspicker má našlápnuto stát se další velkou českou success story. Od začátku vydělává peníze a díky dobře postavenému obchodnímu modelu dokázal agilně proniknout na desítky trhů, přičemž více než třetina zákazníků pochází z USA. Oba zakladatele navíc známe už řadu let, mají jasnou vizi a skvělou exekuci,“ přibližuje Adam Kočík, Managing Director J&T Ventures.