Navigace

Magnus Magazín dosáhl plnoletosti

Už deset let dělá Magnus Magazín radost svým čtenářům. Za tu dobu vyšlo osmnáct čísel, která jsou nositeli myšlenky „noblesse oblige“. Tedy, že postavení zavazuje a bohatství a svoboda jsou především věcí osobní a společenské zodpovědnosti. Gabriela Lachoutová, která stála u zrodu magazínu, a šéfredaktor Joachim Dvořák zavzpomínali, jak a proč tato myšlenka vznikla.

S jakým cílem J&T Banka magazín zakládala?

Gabriela Lachoutová (GL): Mým snem bylo mít firemní časopis, který nebude prvoplánovým nudným firemním časopisem. První návrh, který jsme dostali od jisté agentury, se jmenoval Salt and Pepper a vůbec se nám nelíbil. Myšlenku firemního časopisu jsme pak oživili až po mém návratu z mateřské. To už jsme měli větší štěstí, neboť jsme dostali tip na Joachima Dvořáka. Společně se nám podařilo vytvořit magazín, který je sice firemní, ale firmu přímo nepropaguje.

Jaké jste dostal od banky zadání a jak jste jej pojal?

Joachim Dvořák (JD): V agentuře Yinachi už znali mé návrhy, žádný z nich se ale nakonec nerealizoval, možná proto, že klientům přišly moc odvážné. Když jsem dostal zadání vytvořit pro banku časopis, který bude mít přesah a bude něčím originální, sedl jsem si a během víkendu celý koncept vymyslel. Před sebou jsem měl vizi čtenáře, který disponuje volnými penězi, jež nemusí investovat, aby mu vydělávaly, ale může je nasměrovat někam jinam.

Na celém zadání se mi velmi líbilo, že na vás z každé stránky nekouká banka. Mnoha lidem asi musí vrtat hlavou, proč to celé banka platí, když ji v časopise nevidí. Ona tam ale je a lidé cítí, že J&T Banka dělá něco hezkého bez ohledu na zisk a navíc se věnuje tématům, která jinde nemají odvahu řešit. Mám velkou radost, že mi byla dána důvěra tento magazín vytvářet. Za mě je to unikátní spolupráce.

Kde berete inspiraci, abyste stále udrželi kvalitu i původní myšlenku časopisu?

JD: Inspiraci čerpám v životě. Nikdy jsem nedostal žádný průzkum, co chtějí milionáři číst. Náš tým není agentura, která by naplňovala obsah podle vypočítaný na efekt, který by to mělo u čtenářů přinést.

Celé číslo vzniká přirozenou cestou tak, jak se odvíjí život. I nám se někdy nedaří, ale důležité je, jak říká jedno motto J&T Banky: Umět se těšit. A vždycky je na co se těšit. Zatím mám pocit, že každé číslo je něčím lepší než to předchozí. A není to jen můj dojem, slyším to i od lidí kolem sebe. Mým cílem je stále pracovat tak, aby výsledek bavil nejen mě, ale i lidi okolo. Pak to dává smysl.

Ještě bych rád dodal, že velmi oceňuji, že magazín nepodléhá vlivům zvenčí. Řada lidí je zvyklá, že když chce své téma dostat do médií, je to jen otázka motivace a odměny. Tady to tak ale nefunguje, klíčový pro nás je jen čtenář.

GB: Pro mě je stále inspirací připravovat nejlepší časopis na trhu a naplňovat naši vizi, že nepůjde o magazín prvoplánovitě firemní.

S jakými ohlasy se setkáváte u klientů?

GB: Máme velmi pozitivní ohlasy. Pro mě nejcennější jsou asi ty, kdy nám klienti píší, že takto nad tématem ještě nepřemýšleli nebo že pro ně téma bylo úplně nové. Naše témata jsou totiž neotřelá a popravdě často ani ne jednoduchá. Někdy nám čtenáři také píší, že jsme jim poodhalili pravý smysl života. Těší nás ale i reakce novinářů, kteří na magazín nahlížejí svým profesním podhledem a tvrdí, že je to nejlepší magazín na trhu. Mnohdy jsme i inspirací pro ostatní média.

Jak obtížné bylo zpočátku shánět autory pro nový magazín ne zcela známé banky?

JD: Snad to nebude znít neskromně, ale lidé, kteří se na přípravě časopisu podíleli, za sebou měli již nějakou profesní historii a prestiž. Ze čtyřiceti oslovených autorů mi tehdy pětatřicet řeklo ano, protože mě znali a důvěřovali mi. Jak si postupně Magnus získával renomé, stál o spolupráci s námi téměř každý. To může na českém mediálním trhu tvrdit málokdo.

Které číslo je pro vás srdeční záležitostí?

GB: Hodně výrazným číslem bylo to o Japonsku, které řadu lidí ovlivnilo, a pak se do Japonska skutečně vydali. Zlomové pro mě bylo i z toho důvodu, že ho všichni chtěli a mluvilo se o něm. Zároveň si ale vždycky říkám, že nejlepší je to poslední číslo a že už se nelze posunout dál.

JD: Nechci zmiňovat konkrétní číslo, protože s každým se posouváme někam dál. To poslední „plnoleté“ je namícháno tak, že u některých témat budou melancholičtější lidé plakat nebo se při jeho čtení alespoň zastaví. Vedle toho tu najdete pozitivní příspěvky, které v sobě nesou velkou naději. To se mi na magazínu líbí – v každém čísle je takováto unikátní interakce. Z ohlasů víme, že lidé Magnus nevyhazují a vracejí se k němu, protože zpracování našich témat je nadčasové.

Proč jste zvolili jaké téma osmnáctého čísla zrovna outsidery?

JD: Toto téma se může zdát z hlediska byznysu úplně mimo. Když ale čtenáři začnou číslem listovat, budou překvapeni, na co je nalákáme a kam je pozveme. My už jsme to napsali v úvodu. Outsiderům fandíme, neboť se nebáli jít proti proudu. Nebáli se stát osamoceně, ať už to bylo kvůli handicapu, nebo prostě jen chtěli. Ve společnosti, která je postavena na neustálém soutěžení a rychlém růstu, je vzácné na chvíli se zastavit a podívat se okolo sebe očima toho, kdo tato pravidla ignoruje. Kdo vystoupil mimo systém. My se na ně díváme jen zvenčí a neznáme jejich motivaci. Když je ale takový člověk šťastný, zajímá nás, proč tomu tak je, i když se nezapojuje do soutěže s ostatními. A o tom, myslím, je toto číslo. Otevřít třináctou komnatu pro ty, kteří už nemusejí pospíchat, soutěžit a vyhrávat. Je potřeba zažít smutek, prohru, tmu, abychom ocenili radost a světlo. Potřebujeme vědět, jaké to je zkrachovat a ztratit někoho, abychom ocenili, když k nám přijde skutečná láska.

Magnus Magazín

Prostě některé věci si za peníze nekoupíte. To dělá život krásným. Protože nejchudší jsou ti, kteří nemají nic jiného než peníze. A zbohatnout se dá za noc, ale být bohatými se učíme celý život.

Magnus je magazín o životním bohatství a duševním luxusu. Je o lidech, příbězích, vizích, událostech, místech, firmách, značkách, věcech a hodnotách, které je dobré znát.

Získal prestižní ocenění Nejkrásnější evropský časopis a získal si i srdce mnoha náročných čtenářů.

Doplňte si svou sbírku

Chybí vám některé z čísel Magnus Magazínu? U příležitosti deseti let jeho vydávání pro vás máme exkluzivní nabídku. Napište nám na MM@jtbank.cz, které číslo ve své sbírce postrádáte, a my vám ho zdarma pošleme (platí do vyčerpání zásob).

Přehled vydaných Magnu Magazínů naleznete zde: https://www.jtbank.cz/o-bance/magnus-magazin/

 

Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.