Navigace

Nápady, které změní svět

V rámci slavnostního vyhlášení 14. ročníku soutěže Vodafone Nápad roku ocenila porota začínající podnikatele, inovátory a firmy s nejlepšími nápady, které mají potenciál změnit svět. První cenu získal český přístroj Aireen, kterému stačí jen 30 sekund, aby naskenováním oční sítnice provedl podrobnou diagnózu pacienta. J&T Banka byla opět hlavním partnerem soutěže.

Do letošního ročníku soutěže se přihlásilo přes 140 inovativních projektů z České republiky a Slovenska. Celkové první místo a ocenění Profinit pro technologický startup roku získal Jan Hlaváček s diagnostickým prostředkem Aireen pro neinvazivní, bezbolestné a rychlé odhalování chronických diagnóz. Umožňuje tak včasný záchyt nemocí již během prvotního kontaktu s lékařem. Aireen již úspěšně používá několik odborných pracovišť. (Více o projektu zde.)

Druhé místo a současně titul Huawei startup roku porotci přidělili Martinu Jarošovi a jeho nástroji Foxdeli, který e-shopům řeší všechny starosti s distribucí zboží a vylepšuje zákaznickou zkušenost. Třetí místo obsadila Vanda Seidlová s mobilní aplikací Twigsee pro předškolní vzdělávání, která automatizuje až 80 % agendy spojené s vedením školek a zároveň propojuje rodiče s učiteli.

slavnostni-vyhlaseni-14.-rocniku-vodafone-napad-roku-2021.jpg

Vyhlášena byla také speciální cena týdeníku Ekonom, kterou získal Ilya Novodvorskiy s aplikací Readmio. Ta pomáhá rodičům či učitelům oživit předčítání knížek zvukovým doprovodem, přičemž funguje zcela automaticky na principu rozpoznávání řeči. Ocenění Arch Summit dostal projekt Nilmore Mikuláše Hurty měnící způsob, jakým se lidé oblékají. Jde o cirkulární oblečení z nového textilního materiálu, které se po obnošení vrátí, zrecykluje a vyrobí nové. Výsledkem je 50× nižší spotřeba vody, 17× menší uhlíková stopa a nulový odpad.

Kromě finanční odměny ve výši 300 000 Kč pro absolutního vítěze získaly oceněné týmy také bezplatný mentoring od zkušených expertů z oblasti podnikání, marketingu či práva, věcné ceny v hodnotě 5,5 milionu korun, mediální podporu a v neposlední řadě i možnost ucházet se o pozornost investorů.

„O investici má podle našeho průzkumu zájem 76 % přihlášených týmů, což je dobrý důkaz jejich zdravých ambicí. Celkem už projekty, které prošly soutěží, získaly investice ve výši 276 milionů korun. Jsme rádi, že je můžeme podpořit na cestě za jejich podnikatelským snem, abychom v budoucnu mohli být hrdí na to, kolik úspěšných inovativních firem z Česka a Slovenska pochází,“ popsal zakladatel soutěže Martin Kešner.

Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.