Pinterest, sociální platforma, která dlouhou dobu zaostávala za svou konkurencí, nabírá na síle. Nový CEO Bill Ready, který se ujal vedení společnosti v červnu 2022, zvolil správnou strategii, jež se začíná pozitivně projevovat v hospodaření společnosti.
Pinterest lze chápat jako vizuální platformu pro vyhledávání, inspiraci a nakupování. Uživatelé navštěvují její stránky, aby objevili nápady, které pak mohou převést do reality. Její základna, co se týče měsíčních aktivních uživatelů, se skládá ze dvou třetin žen. V USA ji využívá 55 % matek a 23 % otců. Nejrychleji rostoucím segmentem je však generace Z, která nyní tvoří 42 % uživatelů.
Bill Ready, dřívější prezident pro obchod a platby v Googlu, se zaměřil na zvýšení prodejů prostřednictvím aplikace společnosti a růstu příjmů z reklamy. Namísto toho, aby však Pinterest pokračoval ve své ambici stát se významným prodejcem, upřednostnil před konkurenčním bojem spolupráci, snaží se navázat partnerství s prodejci, a proto zvýšil možnosti nakupování přes aplikaci. Za účelem podpory prodejů také zrušil samostatnou kartu nákupů v aplikaci a integroval nákupy do celého prostředí Pinterestu.
Příkladem takové spolupráce je navázání partnerství s Amazonem, k němuž došlo letos v dubnu. Jejím cílem je přenést reklamu na produkty Amazonu na platformu Pinterestu. Obě platformy pak příjmy z této spolupráce sdílí.
Na konferenčním hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí CEO Ready poznamenal, že partnerství s Amazonem předstihlo plán. Nicméně že se jedná o projekt na více čtvrtletí a že mohutný nárůst tržeb se neprojeví dříve než na začátku příštího roku. Poznamenal také, že doposud největší zlepšení je zvýšení relevance reklamy, kterou Pinterest svým uživatelům přináší.
Pod novým vedením došlo za poslední rok k rychlejšímu tempu inovací produktů. Společnost věří, že by mohla dnes dosahovat upravené EBITDA marže více než 30 %. Rozhodla se ale investovat, aby podpořila dlouhodobé příležitosti, jež v delším horizontu přinesou větší růst. Pinterest tak investuje do umělé inteligence, aby poskytoval lepší doporučený obsah.
Do roku 2024 plánuje společnost spustit plně automatizovaný reklamní nástroj podobný Advantage+ od Mety nebo Performance Max od Googlu.
Výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí, které společnost reportovala na konci října, přinesly pozitivní překvapení jak na tržbách, tak na marži i čistém zisku.
Tržby meziročně vzrostly o 11 % na 763 milionů USD. Upravený zisk na akcii 28 centů poskočil o 154 % vzhledem k tomu, že firma před rokem reportovala ztrátu. Měsíční počet aktivních uživatelů se pak zvýšil o 8 % na 482 milionů a dosáhl historického maxima. Společnost v minulém období uživatele lehce ztrácela díky zrychlenému popandemickému růstu. Průměrné tržby na uživatele se zvýšily o 3,2 % na 1,61 USD. Stále je však velký rozdíl mezi výnosy na uživatele v USA a Kanadě (6,46 USD) a zbytkem světa. Výrazného nárůstu dosáhla i marže, která se z 11 % před rokem dostala na 24 %.
Výhled společnosti na čtvrté čtvrtletí počítá s růstem tržeb o 11 až 13 %, přičemž provozní náklady by se měly snížit o 9 až 13 %. Na další tři roky se pak počítá s růstem tržeb mezi 15 a 20 %.
Nicméně jak CEO Ready poznamenal, pokud by došlo ke zpomalení reklamy celosvětově kvůli geopolitickým konfliktům a zpomalení hospodaření, Pinterest imunní není. Meta a Snap varovali, že někteří inzerenti přestali zadávat reklamu s počátkem konfliktu na Blízkém východě. Výjimkou nebyl ani Pinterest, nicméně aktuálně se zadávání reklamy u těchto subjektů opět rozjelo.
Na poslední vývoj ve společnosti reagovala řada analytiků zvýšením doporučení ke koupi i cílové ceny.