Podle Heureka Group dosáhl celkový objem výdajů na českém trhu e-commerce v r. 2023 hodnoty 185 mld. Kč, což představuje pokles o 6 % oproti předchozímu roku. Pokles z rekordních objemů v době covid-19 tak pokračoval druhým rokem, ale tempo propadu se zmírnilo z -12 % v r. 2022. Hlavním důvodem loňského poklesu byl opět propad reálných příjmů v důsledku inflace, který vedl kupující k hledání levnějších alternativ. To se projevilo v poklesu průměrné výše objednávky a také přispělo k velmi mírnému snížení počtu českých e-shopů cca o 0,5 % na 49,9 tis. Jaro loňského roku již naznačovalo stabilizaci prodejů, nicméně dlouhé a teplé léto online prodeje opět srazilo. K výraznému oživení došlo na konci roku, kdy 4. kvartál již vykázal růst útrat o 2 % r/r. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci, by se již nyní měla česká e-commerce navrátit k růstu. Z hlediska struktury prodejů se loni nejvíce zvýšil zájem o sedací soupravy, drogistické a veterinární přípravky. Mezi nejvíce klesající patřily ty, které před tím podpořila energetická krize, např. elektrocentrály či krbová kamna. Za překvapení Heureka označila výrazný propad prodeje notebooků (-16 % r/r), které měly tradičně silné postavení. Český trh e-commerce se v účetním roce 2023 podílel na tržbách Heureky z 51 %, proto je mírné oživení trhu příznivou zprávou pro hospodaření firmy. Dluhopisy Heureka 5,25/2025 se obchodují na pražské burze.