Společnost Kofola ČeskoSlovensko pořádala výroční setkání s analytiky, na němž finanční ředitel společnosti Martin Pisklák komentoval současné hospodaření firmy a výhled. Podle finančního ředitele loňský výsledek zisku EBITDA 1,11 mld. Kč byl nad předchozím očekáváním vedení 1,08 mld. díky poklesu cen elektřiny, kterou společnost platí na spotové bázi. Tento pokles se zatím pozitivně promítá i do letošního roku a měl by pomoci zisku EBITDA k růstu na 1,1 – 1,25 mld. Kč letos. Druhým pozitivním vlivem je podle finančního ředitele chování spotřebitelů: přes několik negativních faktorů (inflace cen energií a základních potřeb, zdražení hypoték, atd.) zatím nedošlo k prudké negativní reakci spotřebitelů, která by vyvolala propad prodejů. Management uvedl, že hlavní konkurenti Mattoni a Coca Cola zdražili na českém trhu v lednu podobně jako Kofola (v průměru o 20 %). Větší růst zisku však nebude umožněn vysokou cenou cukru, která je dvojnásobná oproti loňsku (1000 EUR/t versus 500 loni). Management pozitivně komentoval i výkonnost menšího segmentu Ugo na začátku letošního roku. Návrh na dividendu, která by měla být minimálně 11,3 Kč/akcie jako loni, by měl být letos představen dříve, a to ke konci 2. kvartálu. Vyznění setkání celkově hodnotíme pozitivně, neboť uvedené informace naznačují, že nejsilnější nákladové tlaky již pomalu odcházejí.
1-minutové čtení