Management Colt CZ včera na konf. hovoru uvedl, že komerční trh v USA letos bude zřejmě pokračovat v poklesu, ale tento pokles by už měl být pouze jednociferný (vs. loni -24 % r/r). Pokles prodejů se týká hlavně levnějších zbraní, proto se v rámci produktů firmy prodává v USA hůře značka CZ, zatímco prémiové zbraně Coltu na prodejích neklesají. Firma očekává, že v USA nezaznamená pokles jako celý komerční trh. Pokles komerčního trhu v USA se Coltu daří kompenzovat vyššími prodeji veřejnému sektoru, který bude letos představovat 40-50 % tržeb. Gen. ředitel firmy Jan Drahota uvedl, že letos by mohly přinést ovoce některé rozjednané kontrakty. Poptávku ze strany armád vidí Colt celosvětově jako rekordní a představující příležitost. Drahota rovněž potvrdil zprávy z médií, že společnost podepsala kontrakt na dodávky ručních granátů české armádě. Granáty se budou vyrábět v areálu ve Vrběticích, který poskytne Ministerstvo obrany, a technologii dodá skrze licenci německý Rheinmetall. Výnosy budou zatím představovat jen malou část tržeb. Colt plánuje vydat ve 2Q23 novou dluhopisovou emisi v objemu 1,5 – 2 mld. Kč a se splatností za 7 let. Výnos z emise zatím nebude určen na žádný konkrétní účel, přestože firma nevylučuje akvizice. Zadlužení čistý dluh / EBITDA bylo za r. 2022 ve výši 1,18. Colt také plánuje rozjet značku oblečení Four Horses Apparel, která má vycházet z tradice Coltu v USA. Vyznění konf. hovoru hodnotíme mírně pozitivně.
1-minutové čtení