Start-up Daytrip je platforma spojující místní řidiče s turisty. Ti si tak mohou naplánovat výlet i mimo tradiční turistická centra. V současnosti Daytrip působí ve více než stovce zemí a nově chystá expanzi ve Spojených státech amerických. „Travel industry se výrazně proměňuje, a to zejména důrazem na individuální potřeby klientů. Přesně to jim nabízíme,“ říká spoluzakladatelka a COO Daytripu Markéta Bláhová v nejnovější epizodě online diskuzi J&T Banka Talks. Daytrip podpořila v rámci nejnovějšího kola financování také společnost J&T Ventures.
Chcete si zpestřit cestování? Nebaví vás být odkázán na nabídku cestovních kanceláří, které nabízejí stále stejné výlety po nejprovařenějších turistických lákadlech, kde jsou pak tuny lidí? Preferujete možnost naplánovat si výlet v zahraničí zcela dle vlastních představ a časových možností?
Přesně takoví lidé využívají službu Daytrip, český start-up, který patří k nejrychleji rostoucím cestovatelských start-upům světa. Nejnověji dostal finanční injekci ve výši deseti milionů dolarů. Jedním z investorů je i společnost J&T Ventures, která do Daytripu investuje od prvního kola financování.
„Investici chceme využít k dalšímu růstu. My od začátku působíme jako mezinárodní platforma, v současnosti jsme přítomni ve více než stovce zemí a chceme se nyní ještě více zaměřit na USA, což je specifický trh. Zároveň chceme dál posilovat svou pozici na trhu travel industry, kde je několik velkých hráčů a my se chceme stát jedním z nich. Část financí tak půjde do marketingu, do budování značky a také do posilování strategických partnerství,“ vysvětlila nejbližší cíle společnosti její spoluzakladatelka a COO Markéta Bláhová v nejnovější epizodě J&T Banka Talks.
Daytripu se podařilo naplnit potřeby rostoucího segmentu turistů, kteří mají specifické požadavky a preferují individuální způsob cestování. A nabízí jim dnes již téměř globálně dostupnou službu, která funguje na stejném principu v Asii i v západní Evropě.
„Vidíme, že se travel industry mění právě tímto směrem, tedy customizací zážitku, což nám v Daytripu hraje do karet. Cestovatelské trendy kopírují ty pop-kulturní, například když byla populární Hra o trůny, tak chtěli všichni cestovat na ta známá místa v Chorvatsku. Dneska se zase třeba řeší, kde koncertuje Taylor Swift,“ přibližuje aktuální trendy v turismu Bláhová.
Smysluplná investice
Pro další růst Daytrip využívá prostředky získané během několika investičních kol. Od samého počátku do start-upu přitom investuje společnost J&T Ventures, pro niž to je jediná investice v sektoru travel industry.
„Nekoukáme na investice přes konkrétní sektor, ale vždy oportunisticky hodnotíme daný projekt. Pro Daytrip jsme se rozhodli hlavně ze třech důvodů. Jednak jsme věřili v silný founderský tým. Zaujal nás také potenciál růstu, protože Daytrip může škálovat a postupně růst do celého světa. Třetím faktorem je pak unikátnost produktu,“ uvedla v J&T Banka Talks Zuzana Ondrejová, principal v J&T Ventures.
Ondrejová zároveň věří, že po složitém období může opět nastat výraznější růst v segmentu start-upů.
„Ano, rok 2023 z celkového globálního pohledu byl pro start-upy složitý, protože se sem dostalo mnohem méně financí než dříve. Ale pro nás tento celkový pohled nehraje žádnou roli, vždy řešíme konkrétní projekty. A z tohoto pohledu byl i rok 2023 plný zajímavých příležitostí, navíc podobné krizové momenty přinášejí i řadu inovací. Nicméně očekáváme, že rok 2024 bude příznivější například z pohledu růstu valuací mladých firem,“ dodala Ondrejová v J&T Banka Talks.
Jak se proměňuje cestovní ruch a jaké služby mohou využívat klienti start-upu Daytrip? Jak konkrétně využije vedení Daytripu investici ve výši deseti milionů dolarů? A co dalšího lze očekávat v segmentu venture capitalu? Poslechněte si nejnovější epizodu online diskuzí J&T Banka Talks se spoluzakladatelkou a CEO Daytrip Markétou Bláhovou a Zuzanou Ondrejovou, principal v J&T Ventures.
Celý díl J&T Banka Talks najdete na Spotify, Apple podcasts, Google podcasts nebo si stáhněte jako mp3.