Podle oznámení společnosti Heureka Group rostly celkové útraty na českém trhu e-commerce v 1. čtvrtletí 2024 o 4 % meziročně
Podle oznámení společnosti Heureka Group rostly celkové útraty na českém trhu e-commerce v 1. čtvrtletí 2024 o 4 % meziročně. Šlo tak po úspěšném závěru loňského roku o druhý kvartál oživování trhu poté, co útraty na internetu několik kvartálů klesaly. Důvodem růstu je pravděpodobně zlepšení spotřebitelského sentimentu při ústupu inflace, která předtím dopadala na rodinné rozpočty. Znakem oživujícího trhu je i průměrná hodnota objednávky, která vzrostla v 1Q24 o 8 % r/r. Podle generálního ředitele Heureky Davida Chmelaře byl nejslabším měsícem prvního kvartálu březen, který byl ovlivněn teplým počasím. To mívá negativní dopad na internetové nákupy, neboť spotřebitelé tráví více času venku a zbytné nákupy odkládají. Tržby Heureky coby cenového srovnávače jsou přímo napojené na objem výdajů na trhu, a proto hodnotíme zprávu jako pozitivní.