Joachim Dvořák: Do Magnusu dávám celé srdce. Doufám, že to je vidět

3-minutové čtení
J&T specialista
sdílení
J&T Redakce



Joachim Dvořák: Do Magnusu dávám celé srdce. Doufám, že to je vidět
#Radosti#Magnus magazín

Magazín Magnus je svého druhu úkazem na české a slovenské mediální scéně. Magazín, který nelze koupit, magazín, který vydává J&T Banka, ale nedá si do něj ani reklamu. Od počátku za ním stojí Joachim Dvořák, jedna z nejkreativnějších osobností českého kreativního průmyslu. „Je to magazín, který musí mít koule,“ cituje Joachim Dvořák svého zesnulého kolegu Roberta Peňažku v nejnovějším díle seriálu J&T Banka Art Talks.



Dvakrát ročně klienti a přátelé J&T Banky dostanou milý dárek. Nové vydání magazínu Magnus, unikátního časopisu o umění i umění žít. Před lety si jej vysnila dvojice Robert Peňažka a Joachim Dvořák a představili jej J&T Bance. Tím se začala psát historie skutečného unikátu české i slovenské mediální krajiny.

„Magnus není jen magazín o umění, začali jsme říkat, že jeho náplní je „mentální luxus“. S takovým konceptem jsme přišli do banky s tím, že se magazín nebude prodávat a nebude se v něm psát ani o věcech, které souvisejí s bankou. To jsme ukázali lidem z J&T, já jsem pak šel domů a věnoval jsem se své nakladatelské činnosti. Asi za dva měsíce mi volal Robert Peňažka, že to banka schválila a za pár měsíců mělo vyjít první číslo,“ říká v nové epizodě seriálu J&T Banka Art Talks Joachim Dvořák, kreativní šéf magazínu Magnus. „Zajímavostí je, že Magnus nelze koupit, protože ho nemáte kde koupit. „Magnus musíte dostat,“ říkával Robert,“ cituje svého zesnulého přítele a kolegu Dvořák.


Sběratelský kousek

Dvojici se podařilo vytvořit magazín, který má unikátní pozici i v tom, že se z každého vydání stává okamžitě sběratelský kousek. V českém prostředí se to obdobným magazínům nikdy nepodařilo, v globálním měřítku je podobný zájem například o magazín Cabana.

„Magnus přicházel v době, kdy segment printových médií vstupoval do ohromné krize. Ta krize doteď neskončila. Magnus měl být vysoce kvalitní printový produkt po obsahové, grafické i polygrafické stránce,“ vysvětluje Dvořák důvody, proč se Magnusu daří mít věrné a postupně se rozšiřující publikum. „Důležité také je, aby Magnus dělali lidé, co jej milují. Nesmí to pro ně být nějaká obyčejná práce. Já osobně do něj dávám těch dvanáct třináct let veškerou svou kreativní energii, ale také celé srdce, tak doufám, že to tam je vidět,“ dodává.


Proč to ta banka dělá?

Na první pohled Magnus upoutá velkorysostí. Je na skvělém papíře, přispívají do něj nejlepší tuzemští i zahraniční autoři, velký prostor dostávají fotografie i témata, která by v běžných magazínech byla mimo hlavní oblast zájmu. Každý díl magazínu se věnuje vždy některému jasně vymezenému, ale širokému tématu. Tím může být například čas, nadechnutí či jídlo. Na téma je pak nahlíženo z mnoha úhlů, často velmi překvapivých.

„Postupem času si lidé, k nimž se magazín dostává, začali klást otázku ‚Proč to ta banka dělá?‘. Vždyť tam nemá téměř žádnou reklamu. To byl přitom jeden z prvotních nápadů, aby vzniklo něco, co budou lidé chtít a zároveň to má ty ‚koule’, které J&T Banka pořád má, tu odvahu vstupovat do projektů a prostorů, kam ostatní vstupují mnohem později,“ dodává Joachim Dvořák.


Co je pro Magnus Magazín typické? Jak dlouho vzniká jedno číslo? Podle čeho vybíráme jednotlivá témata? A má vlastně Magnus Magazín nějakou konkurenci? Sledujte nebo poslouchejte nový díl pořadu J&T Banka Art Talks s Joachimem Dvořákem.

Záznam najdete na YouTubeSpotifyApple PodcastsGoogle Podcasts nebo si stáhněte jako mp3.


Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.