J&T Ventures II úspěšně pokračuje v investicích do technologických firem

7-minutové čtení
J&T specialista
sdílení
J&T Redakce



J&T Ventures II úspěšně pokračuje v investicích do technologických firem

Venture kapitálový fond J&T Ventures II přinesl investorům řadu příznivých zpráv. Do jeho portfolia přibyl nástroj pro budování a správu komunit Talkbase, zapojil se do investičního kola v AdScanneru, který vyvinul platformou pro aktivaci a měření reklamních kampaní, a úspěchy slaví i jeho investice v Sense Arena. Tento český startup získal pro spolupráci ikonu ženského tenisu Martinu Navrátilovou, která Sense Arenu nejen sama testuje, ale stala se i její oficiální tváří v reklamních spotech.


Fond J&T Ventures vedl pre-seed investiční kolo ve startupu Talkbase, který na rychlý rozvoj získal částku v přepočtu přes 50 milionů korun. Jeden z prvních profesionálních nástrojů pro správu komunit zároveň v září spustil veřejnou beta verzi a je tak nyní přístupný týmům po celém světě. Předcházelo tomu důkladné testování se zákazníky z řad předních technologických firem.

Společnost Talkbase založil teprve před rokem zkušený tým kolem Kláry Losert a Romana Nguyena. Do startu získali přibližně 200 tisíc dolarů od andělských investorů z řad úspěšných zakladatelů globálních startupů, například Toma Krchy z Aroundu, Boženy Řežábové z Gamee či Jakuba Jurových z Deepnote. Zároveň dokázali pro spolupráci na vývoji získat jako poradce komunitní manažery ze společností Google, Salesforce, Sephora, MongoDB či Pinterest. Celkem se do tvorby produktu zapojilo přes 400 předních komunitních manažerů po celém světě.

„Komunity dnes ovlivňují vývoj mnoha společností a do značné míry rozhodují o tom, jak budou úspěšné. Drtivá většina nejrychleji rostoucích technologických firem má kolem sebe velké komunity. Nástroje pro jejich řízení se přitom teprve rodí. Jako první přicházíme s komplexním nástrojem pro budování a správu komunit a vidíme velkou šanci určit směřování celého trhu,“ vysvětluje Klára Losert.

Investiční kolo přilákalo kromě českých fondů J&T Ventures a Credo Ventures také slavné americké Plug and Play Tech Center, někdejšího prvního investora PayPalu a později Dropboxu či Googlu. Jde o jeho vůbec první investici v České republice. Investuje též fond m]x[v Capital založený Markem Ghermezianem, jenž v minulém roce vstoupil na burzu se svou společností Braze. Řady andělských investorů doplnili další zakladatelé a komunitní experti: Ben Lang z amerického startupu Notion, Juraj Masár z Better Stack nebo Damián Brhel, který před několika lety společně s Vítem Horkým exitoval Brand Embassy.

„Za Talkbase stojí kvalitní zakladatelský tandem, který má skvělý poradní tým se zkušenostmi z řady českých i amerických startupů. Od prvního dne si jde cílevědomě za svým, vyniká exekucí i odhodláním uspět a míří rovnou na největší severoamerický trh. Budování komunit se stává standardní go to market strategií a věřím, že v následujících letech bude tato oblast dál významně růst,“ říká David Polach, investor J&T Ventures.

Fond J&T Ventures II v číslech

EUR 44.6M - velikost fondu

EUR 18.9m - proinvestováno

16 portfolio firem

AdScanner ztrojnásobil příjmy a získal investici 5 milionů eur

Společnost AdScanner oznámila úspěšné uzavření investičního kola série A. Po dalším roce významného růstu tržeb získala od investorů 5 milionů eur na podporu růstu, které umožní vstup na nové trhy i rychlejší vývoj produktů.

Nejnovější investiční kolo vedl maďarský fond Lead Ventures a doplnili ho stávající investoři J&T Ventures a South Central Ventures. Investice přichází poté, co AdScanner se svou platformou pro aktivaci a měření kampaní napříč zařízeními v roce 2021 úspěšně vstoupil do Německa, podepsal partnerství se společností Vodafone a rozšířil své produktové portfolio. Za posledních 18 měsíců zdvojnásobil počet zaměstnanců z 50 na 100 a ztrojnásobil příjmy.

„Očekávaná transformace reklamního průmyslu se projevuje dynamickými změnami v rámci televizní reklamy. Video platformy nyní přímo konkurují tradičním stanicím a trh volá po řešeních a platformách, které přesně měří vše, co se na obrazovkách děje. Tato změna staví na chytrých technologiích a big data. Naše datová platforma pro TV a video umožňuje všem zúčastněným stranám – telekomunikačním operátorům, agenturám, inzerentům i televizním stanicím – posunout na novou úroveň měření, optimalizaci i dosahy kampaní. Jsme hrdí, že investoři naši vizi sdílí a oceňují,“ uvedl Marin Ćurković, generální ředitel a spoluzakladatel AdScanneru.

Nové investiční kolo je dalším důležitým krokem na cestě k implementaci AdScanneru jako mezinárodního technologického standardu a předního hráče, který aktivně formuje novou generaci televizní a video reklamy.

Sharry digitalizuje přístup do amerických kanceláří

Řešení české softwarové firmy Sharry nově umožňuje místo plastových vstupních karet od kanceláří používat digitální karty uložené v Apple Wallet. Jako první začali tuto inovaci na konci června využívat zaměstnanci a návštěvníci společností sídlících v administrativní budově 167 Green Street v Chicagu. Turnikety nebo dveře kanceláří mohou otevírat pohodlně přiložením iPhonu nebo Apple Watch s patřičným oprávněním, a to dokonce i několik hodin po vybití baterie v zařízení.

„Vstupní karta v Apple Wallet představuje milník pro celý trh komerčních nemovitostí. Jsem pyšný, že Sharry jako původem česká firma může tuto inovaci nabídnout svým zákazníkům jako jedna z prvních na světě. Už několik let jsme lídrem v oblasti mobilních technologií pro vstup do budov a tímto krokem jsme naši pozici potvrdili,“ řekl Josef Šachta, CEO a spoluzakladatel Sharry. Nový produkt Sharry spustilo v kooperaci se společností HID Global, která patří mezi světové lídry v oblasti vstupních technologií.

Sharry dlouhodobě vyvíjí tzv. mobilní access, kdy mohou uživatelé místo plastové vstupní karty používat mobilní telefon. Díky propojení s Apple Wallet bude mobilní karta nově podporovat technologii NFC a celý proces ověření uživatele bude rychlejší, bezpečnější a pohodlnější. Apple zároveň garantuje, že i v režimu, kdy již zařízení nelze zapnout, ale stále běží na nízkou záložní energii, bude mobilní karta fungovat až pět hodin.

Pro Sharry je projekt 167 Green Street významný nejen díky této revoluční novince, ale zároveň tím pokračuje dobývání amerického trhu. Na východním pobřeží již stojí několik desítek kancelářských budov, které využívají její software – kromě Chicaga jsou i v Bostonu a na Manhattanu, kde je řešení instalované mimo jiné i v ikonickém mrakodrapu One Vanderbilt, druhé nejvyšší administrativní budově v New Yorku.

Sense Arena vstoupila do světa tenisu s Martinou Navrátilovou

Už letos v květnu oznámila Sense Arena investiční kolo ve výši 3 milionů dolarů, kterého se kromě J&T Ventures zúčastnili také dřívější investoři Miton a SYNER. Dosavadní investice do Sense Areny, která k tréninku sportovců využívá nejmodernější technologie virtuální reality, dosáhly 5,5 milionu dolarů. Cílem letošního kola bylo především umožnit rozšíření tréninkové platformy o další sporty, což se už během léta stalo skutečností. Během letošního US Open v New Yorku bylo představeno nové řešení pro trénink tenisu.



Možnost zdokonalovat techniku a čtení hry skrze virtuální realitu zaujala i ikonu ženského tenisu Martinu Navrátilovou, která Sense Arenu nejen sama testuje, ale stala se i její oficiální tváří v reklamních spotech. „Technologie Sense Areny mě opravdu ohromila. Současný tenis je o velmi vyrovnaných fyzických schopnostech, rozdíly jsou ve hře hlavou a v mentální průpravě. Tenis je stejně jako hokej geometrická hra, při které na kurtu hledáte správné úhly a volné sektory. Vizualizace a trénink ve virtuální realitě zcela zásadně mění zajetý pohled na hru,“ řekla Navrátilová pro server CzechCrunch.

S pomocí VR helmy Oculus Quest a speciální rakety se senzory poskytuje Sense Arena hráčům mentální a kognitivní trénink a zlepšení například ve čtení soupeře, rozhodovacích schopnostech či koncentraci. Virtuální cvičení přitom nemá nahradit skutečný trénink na kurtech, pouze ho doplnit tréninkem hlavy. Kromě vyššího počtu opakování mohou hráči jednotlivé dovednosti provádět v různých stupních rychlosti i složitosti.

Český startup Sense Arena začínal před více než čtyřmi lety s hokejem, přičemž dnes jeho tréninkový nástroj pro hráče a brankáře využívá více než 30 profesionálních hokejových týmů v Evropě, Kanadě i USA – včetně pěti týmů z NHL a osmi v NCAA. V současnosti už nicméně většina příjmů pochází od soukromých uživatelů a jednotlivých hráčů, pro které Sense Arena během covidové pandemie nabídla dostupné domácí řešení.

„Jako výkladní skříň českého sportu byl pro nás hokej pilotní sport, teď však jdeme do tenisu, který je čtyřicetkrát větší. Věřím, a neustále se mi to potvrzuje, že možnosti využití moderních technologií včetně virtuální reality v tréninku sportovců jsou téměř bez hranic. Kromě rozšiřování o nové sporty chystáme i multisportovní metaverse aplikace určené pro širší sportovní veřejnost,“ prozradil zakladatel firmy Bob Tetiva.

J&T Ventures je venture kapitálový fond, který spravuje 50 mil. Euro, investuje do slibných technologických společností v raných i pokročilejších fázích až do výše 2,5 mil. Euro. Geografickým zaměřením J&T Ventures jsou regiony CEE, SEE a Pobaltí. Fond doposud zainvestoval 28 projektů z 5 zemí, z oblastí jako je IT, Retail, Fintech, Proptech, Cybersecurity Travel, Gaming a Healthcare. Z pěti projektů z oblasti Fintech, Retail, Healthcare a Proptech nedávno fond úspěšně exitoval.

Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.