Služba Choice získala investici ve výši 2,5 milionu USD (58 milionů Kč) a stala se druhým největším hráčem v regionu střední a východní Evropy. Celkové financování startupu aktuálně činí 4,1 milionu dolarů (96 milionů Kč).
Choice je online B2B služba pro restaurace, která funguje na bázi předplatného – podobně jako třeba Shoptet nebo Wix. Restauracím umožňuje vytvořit si vlastní webové stránky a nastavit veškeré potřebné nástroje pro restaurační podnikání na jediné platformě s centrální správou pro web, aplikací na rozvoz jídel a take-away, online menu s QR platbou, rezervací stolů, CRM systému a mnohým dalším. Platforma je navíc snadno integrovatelná s populárními pokladními POS systémy a marketplaces jako Wolt, Bolt a Foodora.
Peníze půjdou na expanzi
Hlavním investorem jarního kola se stal fond J&T Ventures, předchozí investoři, Reflex Capital a Presto Ventures, se k této late-seed investici také připojili. „Jsme rádi, že pokračujeme v podpoře Choice, protože vidíme její exponenciální růst a obrovský potenciál,“ komentuje investici Ondřej Fryc, řídící partner Reflex Capital.
Investice bude použita k rozšíření služby na nové trhy v rámci střední a východní Evropy – konkrétně Rumunsko, Chorvatsko, Maďarsko a Gruzie – a také k podpoře růstu na stávajících silných trzích, zejména v Česku, Slovensku, Polsku, Estonsku, Lotyšsku, Litvě, Ukrajině a Kazachstánu. Během posledního roku firma vyrostla trojnásobně.
V týmu Choice momentálně působí 120 lidí a dále aktivně nabírá obchodní zástupce a onboarding manažery ve všech osmi zemích, kde působí. Hlavní kanceláře jsou v Praze, ale nové kolegy nabírají i v dalších městech Česka a Slovenska, včetně Brna, Ostravy, Plzně, Bratislavy a Košic. Společnost plánuje do konce letošního roku tým rozšířit až na 240 členů. Cílem roku 2024 je stát se lídrem v regionu CEE a poté se zaměřit na celou Evropu.
Jedna platforma, všechny kanály
Hlavní konkurenční výhoda a jedinečnost platformy Choice spočívá v možnosti pokrýt všechny digitální kanály, které restaurace používají ke komunikaci se svými hosty, na jedné platformě s jednou centrální klientskou databází.
Díky těmto výhodám umožňuje Choice nejen zvýšit počet objednávek přímo v restauraci, ale také digitalizovat přibližně 80 procent zákaznického portfolia a centralizovat tak data o jejich preferencích, včetně frekvence návštěv a dalších užitečných informací.
„Až 99 procent restaurací nezná své zákazníky. To je pro majitele restaurací velká výzva, protože nevědí, kdo jsou jejich nejvěrnější hosté, jak často restauraci navštěvují, jaké mají preference a alergie nebo kolik lidí do restaurace chodit přestane a z jakých důvodů. Choice jsme založili, aby pomáhal restauracím digitalizovat jejich zákaznické portfolio a zvýšil tak zákaznickou retenci a spokojenost,” říká Alex Ilyash, CEO a zakladatel Choice.
Choice spolupracuje s více než 16 000 restauracemi po celém světě a jeho platformu aktivně využívá 5 000 platících klientů. V roce 2023 bylo v partnerských restauracích Choice uskutečněno přes 2 miliony objednávek v celkové hodnotě 42 milionů dolarů. Mezi známé lokální gastro podniky, které Choice využívají, patří například skupina Zátiší, Fruitisimo, Modrý zub, Las Adelitas, Červený Jelen, Café Imperial, Los Capolitos nebo Jsme Kolektiv.
Sázka na integrace
Hlavním pomocníkem růstu se stala strategická spolupráce Choice s Woltem a jeho novou službou Wolt Drive, díky které restaurace můžou logistickou síť partnerských kurýrů Woltu používat i pro svůj vlastní rozvoz.
Kromě integrace s kurýry Choice restauracím nabízí také integraci se všemi dostupnými markeplaces na trhu – včetně Woltu, Boltu a Foodory. Integrace restauracím umožňuje přijímat a spravovat všechny objednávky od těchto služeb na jednom tabletu. Tím se proces správy všech těchto online tržišť centralizuje a automatizuje na jednom místě a restauracím umožňuje přímý přenos objednávek do jejich pokladních systémů. Nemusí tedy přepisovat nebo zadávat objednávky do pokladny ručně. POS systémy jako Storyous a Dotykačka jsou již integrovány s Choice. Platforma poskytuje také otevřené API, přes které se mohou napojit jakékoli pokladní systémy na trhu.
„Investovali jsme do Choice, protože nás oslnil výborný výkon společnosti a silný zakladatel, kterému věříme, že v nadcházejících měsících dokáže splnit ambiciózní vizi. Navíc jsme přesvědčeni, že Choice trh vyhraje, protože nabízí komplexní produkty, které pokrývají všechny potřeby restaurací – na rozdíl od konkurenčních produktů, které se zaměřují pouze na určité funkce. Tato kombinace vytváří rozlišovací USP, které z Choice činí nejlepší volbu,“ vysvětluje Adam Kočík, Managing Partner ve společnosti J&T Ventures.
Konference poskytne edukaci
Vizí a misí Choice však není pouze přinést moderní technologie majitelům restaurací, ale také je edukovat v tom, jak je co nejefektivněji využít. Proto Choice pořádá konference zvané Moderní gastro pro majitele a manažery restaurací ve městech, kde působí. Na těchto konferencích představují nejzkušenější majitele a provozovatele úspěšných restaurací, kteří tak mohou své know-how a užitečné tipy sdílet s veřejností. Po vzdělávací části je vždy prostor na klíčový networking a vzájemné seznámení s gastro komunitou.
Choice v číslech
2,5 milionu USD | výše nového investičního kola
4,1 milionu USD | celkové financování Choice
300 % | tempo růstu firmy za poslední rok
16 000 | počet partnerských restaurací po celém světě
5 000 | počet aktivních platících zákazníků