Nová akvizice J&T Ventures. Atomontage spojuje hvězdy herního byznysu

6-minutové čtení
J&T specialista
sdílení
J&T Redakce



Nová akvizice J&T Ventures. Atomontage spojuje hvězdy herního byznysu
#Úspěch#Byznys#Trendy#J&T Ventures

Portfoliu společností fondu J&T Ventures II se navzdory složité ekonomické situaci daří. Mohou se chlubit rychlým růstem příjmů, získáváním nových trhů i znásobováním týmů, a přitom jsou současně schopné snižovat náklady a operativně reagovat na měnící se situaci zákazníků. Fond zároveň využívá zajímavé příležitosti na trhu k investicím do start-upů s globálním potenciálem. Nejnovějším přírůstkem je společnost Atomontage, která dramaticky zjednodušuje práci se 3D daty a umožňuje jejich snadné sdílení.


Fond J&T Ventures II se může pochlubit další investici. „Slovensko-americký startup Atomontage přináší převratnou technologii pro tvorbu a přenos 3D dat a tím i nový způsob tvorby počítačové grafiky pro videohry a počítačové simulace, která může být využívána i v edukaci,“ uvádí spoluzakladatel fondu Adam Kočík.

Zakladatelem projektu je Branislav Síleš, který na svém produktu pracuje přes 10 let. Na jeho vizionářské cestě ho již podpořilo mnoho významných osobností, například Justin Roiland, autor animovaného seriálu Rick and Morty, Karl Troedsson, bývalý vedoucí herního studia DICE, anebo Palmer Luckey, který stojí za VR headsety Oculus.

Skutečné 3D

Dnes se s 3D daty pracuje jako s prostorovými soubory o stovkách milionů bodů, které jsou spojovány do mnohoúhelníků. Objekty na první pohled sice vypadají jako celistvá tělesa, ale ve skutečnosti se jedná pouze o dutý plášť obalený obrázkovými texturami. Nedostatky tohoto přístupu se objeví při jakémkoliv pokusu o interakci či hlubší simulaci reálného předmětu. Pokud bychom například chtěli rozříznout 3D jablko na dvě poloviny, museli bychom vytvořit model a textury pro celé jablko a potom znovu pro rozříznuté části.

Voxely jsou oproti tomu mnohem blíže simulaci naší reality. Fungují podobně jako pixely ve 2D, jen přidávají třetí rozměr – jsou to miniaturní krychličky, ze kterých se skládá celý objekt, nikoliv pouze jeho povrch. Proto byl zaveden název voxel, tedy volumetrický (3D) pixel.

Voxely lze vnímat podobně jako atomy či jiné částice, ze kterých se skládají hmotné předměty. Každá částice v našem vesmíru má unikátní vlastnosti, například reaktivitu nebo elektronegativitu, které definují chování látek. Podobně má i každý voxel, z nichž se v prostředí Atomontage skládají 3D modely, své unikátní vlastnosti určující chování výsledného objektu.

Revoluční dostupnost

Tento přístup umožňuje přesnou simulaci a neomezenou interaktivitu ve 3D světech a zároveň otevírá nové možnosti sdílení velkoformátových 3D dat, protože objekt jednoduše vystaví z krychliček namísto propojování bodů v prostoru složitými mnohoúhelníky. Místo výkonného počítače a dedikovaných programů navíc uživatelům Atomontage stačí jen připojení k internetu a internetový prohlížeč.

V prostředí pro interakci s 3D daty Montage lze již dnes zobrazovat a sdílet například skeny kulturních památek, které je možné využít při obnově památek na Ukrajině, nebo zobrazovat lidské orgány s dosud nedostupnou úrovní detailu a možnostmi interakce. Otvírají se tím nové možnosti edukace lékařů, kteří si například vyzkouší nové postupy operací v neuvěřitelně realistickém detailu.

Součástí unikátního řešení Atomontage je také schopnost bezkonkurenčně efektivní komprese dat. Díky této technologii bychom mohli brzy zažívat události, jako jsou třeba koncerty živě streamované do virtuální reality v dříve nedosažitelné kvalitě.

„S výzvami a příležitostmi, kde lze uplatnit výhody voxelů, se budou tvůrci her a jiných 3D médií v budoucnu setkávat více a více. Společnost Atomontage stojí v čele zásadní změny přístupu k 3D datům a má unikátní postavení, aby toho dokázala plně využít. Zároveň díky ní již nyní vznikají zcela nové aplikace a technologie,“ popisuje Adam Kočík.

Leadspicker spustil produkt Pipebooster

Fondy J&T Ventures a Reflex Capital poskytly novou equity investici i startupu Leadspicker. Oba fondy se společně účastnily předchozího kola z roku 2020, jehož výše dosáhla 35 milionů korun. „Nově získané prostředky půjdou na podporu expanze na další zahraniční trhy a roll-out nového produktu Pipebooster, který firmám pomáhá vytěžit obchodní příležitosti z personálních změn klientů,“ prozrazuje Kočík.

Leadspicker byl založen v roce 2016 v Praze a jeho služby v současnosti využívá už přes 550 firem z Evropy, severní i jižní Ameriky, Asie či Austrálie. K dosavadní dvojici produktů Sales Booster na podporu prodeje a Startup Scout na vyhledávání start-upů nově přibyl třetí Pipebooster. Ten automaticky monitoruje kariérní změny u stávajících, bývalých i potenciálních zákazníků. Pokud někdo z obchodních kontaktů změní práci, je povýšen nebo nahrazen, Pipebooster upozorní obchodní tým, vytvoří nový záznam v CRM systému a připraví návrh personalizovaného e-mailu rovnou k odeslání.

Nové lidi v hierarchii firem Pipebooster s pomocí umělé inteligence identifikuje velice rychle a přesně. Vzhledem k tomu, že dnes lidé mění práci častěji než dříve, je sledování bývalých klientů do nových působišť skvělým zdrojem nových obchodních příležitostí. Neméně důležitá je i schopnost včas předejít zpřetrhání existujících obchodních vazeb.

„Nástroj Pipebooster mi pomáhá dlouhodobě monitorovat můj pracně vybudovaný osobní network a včas reagovat na důležité změny. Široké možnosti integrace s CRM systémy, e-mailem a dalšími tisíci nástroji přes Zapier otevírají velmi zajímavé kombinace,“ popsal svou zkušenost Jan Řežáb, zakladatel společnosti Time is Ltd.

Nová akvizice J&T Ventures. Atomontage spojuje hvězdy herního byznysu

Anketa:

Jak se vás dotýká současná ekonomická situace a jak na ni reagujete?

AdScanner: Na jedné straně naše produkty pomáhají výrazně zvýšit efektivitu výdajů na reklamu, takže kontext založený na návratnosti investic je pro nás vlastně dobrý. Na druhou stranu na trhu samozřejmě pozorujeme určitou nejistotu, nižší ochotu k závazkům a kratší plánovací horizonty. Zaměřujeme se na prezentaci efektivity a klademe důraz na scénáře, kde můžeme pomoci se snížením rozpočtů, stejně jako na „rychlá vítězství“.

Behavio: Ochlazení trhu jsme pocítili a bylo nutné se zaměřit na vylepšení našich procesů a plánování. Není to první krize, které jsme museli čelit a už teď víme, že jsme silnější a v lepší formě než kdykoliv předtím.

Daytrip: Lidé jsou po covidu stále vyhladovělí po cestování, a tak propady trhů nepociťujeme. Vnímáme, že kvůli strachu z války méně směřují do východní Evropy, nicméně cestují dál, jen do jiných lokalit.

Live Penalty: V porovnání se začátkem roku 2022 jsme snížili náklady na čtvrtinu. Držíme si pouze klíčové lidi a plně se soustředíme na monetizaci.

Neuron soundware: Ekonomická situace podniků je negativně ovlivněna poslední tři roky. Týká se to například vertikály automobilového průmyslu, ale i jiných. V řadě firem došlo k minimalizaci investic do technologií pro udržení dostupnosti výrobních kapacit. V reakci na to jsme se více zaměřili na jiné oblasti, například farmacii. Během prodeje také klademe větší důraz na kontrolu výrobního procesu než na předcházení výpadkům strojů. Špatně udržovaný stroj, který způsobí vadnou výrobu, totiž pro řadu podniků může znamenat fatální škody. Pro další rozvoj je také důležité zajistit si komponenty pro naše IoT zařízení.

Sense Arena: Až 95 % obchodů Sense Areny se odehrává v USA a Kanadě, kde nejsou dopady války na Ukrajině a související hrozby tolik znát. Z tohoto pohledu máme štěstí.

Wultra: Ekonomickou situaci sledujeme a vyhodnocujeme případné dopady, například z pohledu mzdové konkurenceschopnosti na pracovním trhu. Více než riziko ale vnímáme velkou příležitost v trendu digitalizace finančních služeb. S krizí souvisí i cenové optimalizace u našich potenciálních zákazníků. Jako efektivnější a pružnější dodavatel můžeme nahradit dražší a zkostnatělé produkty konkurence.


Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.