České podnikatelky: V Česku je řada chytrých nápadů. Musejí se realizovat tady

3-minutové čtení
J&T specialista
sdílení
J&T Redakce



České podnikatelky: V Česku je řada chytrých nápadů. Musejí se realizovat tady
#Trendy#Byznys#Úspěch

Co jsou hlavní problémy české ekonomiky a tuzemského podnikatelského prostředí? Jak by mohla země naplno využít potenciálu, který má? I o tom se debatovalo na konferenci Forbes Lepší Česko. Zajímavý pohled přinesly podnikatelky, které jsme vyzpovídali také ve speciálních epizodách J&T Banka Talks. Tady je pohled tří z nich.


Na rozdíl od mužského establishmentu, který se často příliš soustředí na makroekonomické údaje, ženy v nejvyšších patrech byznysu nevidí situaci v českém byznysu a společnosti jenom černě. Česká republika má ohromný potenciál, který však často zůstává buď nevyužit, nebo se realizuje v zahraničí. Právě toto je potřeba změnit, aby Česko za pár let nezůstalo skanzenem uvadajícího těžkého průmyslu, ale naopak se stalo součástí pozitivní změny.





„Máme ohromný potenciál. Jsme v srdci Evropy. Když dokážeme vylepšit infrastrukturu tak, abychom dotáhli dálnice ze severu na jih a z východu na západ, staneme se atraktivnější zemí pro další investory,“ uvedla ve speciálu pořadu J&T Banka Talks jednatelka a prezidentka Petrof Group Zuzana Ceralová Petrofová. Dostupnost regionů je totiž podle ní velmi důležitá pro rozvoj byznysu v celé zemi.

S tím souhlasí také úspěšná designérka Anna Marešová, která má na kontě řadu mezinárodních ocenění. Podle ní je v Česku spousta chytrých lidí s mnoha nápady, kteří ale svůj potenciál nevyužijí.

„Často se děje to, že u nás někdo přijde se skvělým nápadem a pak jej uplatní v zahraničí. Nápady by se tak měly u nás nejen rodit, ale pokud možno také tady realizovat a vyrábět. Když se bude know-how přesouvat, přijdeme o to naše zlato,“ dodává Marešová.


Klíčem je vzdělání

Podnikání, jeho podpora, a to zvláště u mladých, je pak jednou z hlavních cest, které povedou k úspěšné společnosti, shodují se podnikatelky.

Podle šéfky SAP ČR Hany Součkové je neméně podstatná role vzdělávání. „A jde i o celoživotní vzdělávání zaměstnanců, které je čím dál důležitější. Jsme totiž na pomezí revoluce, a ne jen technologické, ale i sociální, a uzavírání se před tím by zvláště u generace 50+ byla velká škoda,“ připomíná Součková.

Podle ní pak je pozitivní, že se v Česku začíná otevírat dialog o budoucím směřování země, a tento dialog přitom není jen uvnitř jednotlivých skupin, ale probíhá napříč celou společností. A to je zcela zásadní.

„Tento dialog začíná a vede se napříč, tedy mezi byznysem, akademickou sférou, neziskovými organizacemi a politikou. Věřím, že velké změny nemůže udělat žádná z těch oblastí osamocená. Musíme si uvědomovat, co můžou ty jednotlivé složky do toho řešení a změn vnést,“ říká Součková ve speciálu J&T Banka Talks.


Jakou roli má hrát stát ve změnách, které probíhají ve společnosti a v byznysu? Jak může společnost motivovat mladé k podnikání? A které profese budou mít v nadcházejících letech výhodu? Sledujte speciální epizody J&T Banka Talks s českými podnikatelkami (Zuzana Ceralová Petrofová, Hana Součková, Anna Marešová).


Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.