Co se v článku dozvíte:
Hraní počítačových her je zábava pro stále větší část světové populace. Ještě zábavnější (minimálně já to tak měl) je v nich soutěžit. Pokud jste ovšem starší ročník, který musí platit nájem nebo hypotéku, najít si čas na hraní, obzvlášť to „závodní“, není lehký úkol. Nicméně netřeba zoufat, dnes je celá řada pasivních forem této zábavy, například sledování herní turnajů. Je to tak, i počítačové hry mají svoji Champions League. Počty sledujících se počítají v milionech, výhry ve stovkách milionů (dolarů).
OK, Martine, jsi nerd, proč nás to má zajímat a proč jsi začal mluvit o bozích? Dobrá otázka. Jeden z pánů na přiložené fotce (Ježíš buď nápovědou, který z nich) řídí firmu, která vám onu herní Champions League pořádně okoření. Jakékoliv utkání je totiž pestřejší, pokud na něj máte vsazeno. A přesně to umožňuje česká firma Oddin.gg založená Vlastou Venclíkem. Firma, která je světovou špičkou ve svém oboru. Firma, kterou Deloitte zařadil na 1. místo prestižního žebříčku Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Firma, která i přes svou rapidní expanzi generuje free cash flow. Firma, kterou nyní naleznete v portfoliu fondu Naše ČESKO. Adresa, na kterou se obrátit, chcete-li se na růstu Oddinu podílet, je tedy jasná.
Zleva Martin Cakl (Naše ČESKO), Vlastimil Venclík (Oddin.gg), Roman Nováček (Terminus VC), David Polach (J&T Ventures).
eSport si vydobyl své místo
eSport zažívá v posledních letech dynamický vzestup a postupně si vydobyl pevné místo ve světě profesionálního sportu. Z původně okrajového koníčku se stal multimiliardový průmysl s celosvětovým dosahem. Turnaje ve hrách jako League of Legends, Counter-Strike nebo Dota 2 sledují online i na stadionech miliony fanoušků, přičemž sponzoři, mediální domy a technologické firmy investují do této sféry stále větší prostředky.
Klíčem k raketovému růstu je silné propojení s digitálními platformami a mladým publikem. Streamovací služby typu Twitch nebo YouTube umožňují divákům sledovat zápasy v reálném čase, komunikovat s hráči a stát se součástí živé komunity. Právě tato interaktivita odlišuje eSport od tradičních sportů a činí z něj atraktivní formát pro nové generace diváků i reklamních zadavatelů.
S rostoucí popularitou přichází i větší uznání ze strany institucí. Do eSportu investují velké značky, sportovní kluby i státní organizace, přičemž mnohé země už začínají eSport oficiálně podporovat. Vznikají profesionální ligy, akademie pro mladé talenty a eSport se pomalu začíná objevovat i v debatách o zařazení na olympijské hry. Zdá se, že eSport má nakročeno k tomu stát se nedílnou součástí moderní sportovní scény. Dokonce i v české republice už vznikl studijní obor na eSport.
Podobně jako eSport obecně, eSport sázky zaznamenávají v posledních letech prudký růst a podle odhadů má hodnota trhu do roku 2027 překročit 20 miliard dolarů. Rostoucí popularita eSportů mezi mladými generacemi a postupná legalizace sázení v mnoha zemích vytvářejí ideální podmínky pro rychlou adopci inovativních řešení. Úzkým hrdlem pro tradiční sázkové kanceláře, které chtějí do světa eSportů vstoupit, je však často infrastruktura.
A je to právě Oddin.gg, který nabízí platformu, jež umožňuje tento krok udělat efektivně a bez nutnosti rozsáhlého interního vývoje. Kompletní B2B řešení zahrnuje vše od AI generovaných kurzových feedů přes front-end rozhraní až po automatizovaný risk management a nástroje pro zvýšení zapojení. Služby Oddin.gg již využívají přední sázkovky jako Betway, Betsson, Dafabet nebo český Tipsport.
Co myslíte, stanete se fanoušky, nebo rovnou investory?