Heureka: V prvním čtvrtletí pokračovalo oživení české e-commerce

1-minutové čtení
J&T specialista
sdílení

Pavel Ryska pracuje jako senior analytik v Research týmu, který patří do divize finančních trhů. Jádrem jeho práce je analýza hospodaření firem, které mají své akcie či dluhopisy na veřejném trhu, tedy burze.  



Podle oznámení společnosti Heureka Group rostly celkové útraty na českém trhu e-commerce v 1. čtvrtletí 2024 o 4 % meziročně

Podle oznámení společnosti Heureka Group rostly celkové útraty na českém trhu e-commerce v 1. čtvrtletí 2024 o 4 % meziročně. Šlo tak po úspěšném závěru loňského roku o druhý kvartál oživování trhu poté, co útraty na internetu několik kvartálů klesaly. Důvodem růstu je pravděpodobně zlepšení spotřebitelského sentimentu při ústupu inflace, která předtím dopadala na rodinné rozpočty. Znakem oživujícího trhu je i průměrná hodnota objednávky, která vzrostla v 1Q24 o 8 % r/r. Podle generálního ředitele Heureky Davida Chmelaře byl nejslabším měsícem prvního kvartálu březen, který byl ovlivněn teplým počasím. To mívá negativní dopad na internetové nákupy, neboť spotřebitelé tráví více času venku a zbytné nákupy odkládají. Tržby Heureky coby cenového srovnávače jsou přímo napojené na objem výdajů na trhu, a proto hodnotíme zprávu jako pozitivní.


Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.