Navigace

Volkswagen zpět na výsluní

Akcie Volkswagenu patřily v minulém roce k „otloukánkům“ akciového trhu a ti investoři, kteří drželi jeho akcie celý rok 2020, odepsali více než −15 %. To ani nemluvím o tom, že v průběhu březnových výprodejů byly akcie na polovině své počáteční hodnoty roku 2020.

Ano, poptávka na domácím kontinentu v loňském roce výrazně propadla (cca −20%), ale třeba na největším jednotlivém trhu na světě v Číně se poptávka začala velmi rychle zvedat. Celkové portfolio značek koncernu VW na tom nebylo tak zle, jak vypadal vývoj kurzu akcie Volkswagen. Kurz „vše zelektrizovat“ VW ještě jakžtakž zachytil, s Teslou „neztratil úplně stopu“, dokonce se dá říci, že z klasických značek je na tom díky dvěma základním EV platformám dobře.

Ta prémiová v podobě Porsche Taycan je velmi úspěšná a nové Audi e-tron GT na to má velkou šanci navázat. Retailovější platforma (VW ID3, ID4, Škoda Enyaq a další budou následovat) si své zákazníky začne ve větším počtu nacházet v roce letošním a příštím. A i přes velké softwarové problémy nejnovějších generací vozů Golf, ID3 dokázal VW deliverovat předběžné výsledky za poslední kvartál i celý rok 2020 opravdu na fantastické úrovni.

vwbloomberg.png

Graf akcií VW od 1.1.2020 (zdroj: Bloomberg)

Lépe ta čísla snad vyznít nemohla

Kladné cash-flow dohromady se solidní hotovostní pozicí na úrovni přes 26mld. EUR doslova rozcupovalo odhady analytiků, výhled v prodejích na 2021 očekává koncern VW výrazně vyšší než v roce loňském. Dividenda k vyplacení byla v letošním roce také navýšena oproti očekávání na 4,86EUR (3,46 očekáváno), o moc lépe ta čísla vyznít nemohla.

Když se k tomu přidaly zprávy o tom, že Volkswagen zvažuje vyčlenit zvlášť ze skupiny Porsche, který má jednu z nejvyšších marží v branži, a uvést akcie tohoto výrobce prémiových sportovních vozů na akciový trh (předpoklad v 2022), poskočily akcie Volkswagenu ještě výše. Nyní se tak nacházíme nad úrovní kurzu, na jakém Volkswagen v roce 2020 začínal, a hranice 200 eur za akcii se zdá spíše otázkou času než nepřekonatelnou bariérou. Cílová cena 300 eur od švýcarské banky UBS je tak první odvážnou vlaštovkou na cestě koncernu Volkswagen vzhůru.

 

 

Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.