Zatímco dříve v J&T Concierge pro své klienty zajišťovali zejména luxusní kabelky, exotické dovolené a netradiční dárky, s obdobím pandemie přišla výrazná změna. Klienti čím dál víc poptávají privátní zdravotní péči nebo elitní vzdělání. „Co se však nikdy nezmění, je náš osobní přístup ke klientům a jejich rodinám,“ říká Pavlína Salaba, ředitelka J&T Concierge.
J&T Concierge se pyšní tím, že pro své klienty sežene téměř cokoliv. Vstupenky na dlouhodobě vyprodané představení či sportovní zápas, volný stůl ve vyhlášené restauraci či luxusní kabelku z beznadějně rozebrané kolekce. Přání klientů jsou omezená pouze legislativou. Nezařídí tu pro vás nic, co by nebylo v souladu se zákonem.
„S klienty budujeme dlouhodobé vztahy, známe i jejich blízké a díky tomu snadněji pochopíme, co mají rádi. Ne vždy se klient umí nebo stihne dostatečně a přesně vyjádřit v tom, co chce. Často čteme mezi řádky a vyvozujeme z předešlých situací. Pracovat v našem oddělení proto vyžaduje velkou dávku empatie a vlohy z oblasti psychologie, “ popisuje Pavlína Salaba.
Tyto vztahy se rodí postupně. Nejprve se klient ozve v situaci, kdy si neví rady a potřebuje okamžitou pomoc. Po této zkušenosti se na tým obrací s drobnějšími požadavky a postupně se úkoly stupňují, až si s concierge vybuduje takovou důvěru, že mu svěří i klíče od domu.
Větší péče o zdraví
Změnu preferencí odstartovala pandemie. „Na jejím začátku byly častým požadavkem beznadějně vyprodané zdravotnické pomůcky a především dostupná a kvalitní lékařská péče. Přání a prosby na téma zdraví ale neustaly a jsou druhým až třetím nejčastějším požadavkem i dnes,“ popisuje Salaba.
Kvůli klientům si v týmu už nastudovali celý systém transplantace orgánů, léčbu kmenovými buňkami či zřízení domácí paliativní péče, operativně řešili převoz zraněného dítěte v zahraničí mezi nemocnicemi kvůli lepší péči, zkušenosti ale mají také s poptávkou na zajištění alternativní medicíny.
„Díky propojení s vyhlášenými laboratořemi dokážeme najít řešení i pro chronická onemocnění, se kterými třeba běžný lékař v Česku nedokáže z různých důvodů pomoci,“ říká Pavlína Salaba. Klienti se více zajímají i o prevenci, která jim nebo jejich blízkým zajistí co nejdelší aktivní život bez nemoci. Věk dožití se sice stále zvyšuje, Češi však stáří netráví v příliš dobré zdravotní kondici.
I movití využívají stipendia
Druhou oblastí, v níž poptávka v posledních měsících výrazně vzrostla, je vzdělávání, a to ve všech podobách počínaje vzděláním dospělých a konče zájmem o to, jak dostat potomky na prestižní zahraniční univerzitu. Tady ale Pavlína Salaba upozorňuje, že hledat prestižní školu a zejména stipendium na ní je potřeba se značným předstihem. Je zcela běžné, že rodiny začínají plánovat studia na zahraničních univerzitách už při nástupu dítěte na střední školu.
Zvlášť v případě, že chcete dosáhnout na sportovní stipendium, je potřeba pečlivě zvážit, ve kterém sportu by se o něj potomek měl ucházet. V hokeji, fotbalu nebo golfu panuje obrovská konkurence, a proto J&T Concierge hledá sport, který není tak zprofanovaný a zároveň v něm má student šanci uspět.
Velmi oblíbené jsou nyní i tzv. summer camps, které se konají během prázdnin v kampusech vybraných středních škol. Často se stává, že se student střední školy po této zkušenosti nadchne studiem v zahraničí a rovnou pokračuje další ročník tam, kde strávil léto. Výjimkou není ani zprostředkování privátního lektora, mentálního kouče nebo trenéra.
J&T Concierge splnil za poslední rok řádově desetimilionová přání stovkám klientů. Ke svým úspěchům si může připsat třeba osobní setkání s Richardem Brandsonem na jeho soukromém ostrově v Karibiku, popovou hvězdou Harrym Stylesem nebo hudební skupinou Måneskin.
Jak concierge funguje
Oddělení funguje jako jedna velká síť, za kterou stojí celá instituce J&T Banky. „I u nás je to o kontaktech. Kromě vlastních vybudovaných vazeb na vnější partnery jsme pod jednou střechou s velmi úspěšnými a chytrými lidmi, kteří sdílí stejné hodnoty jako partnerství a náročnost. Právě na základě nich a dobrých doporučení pak dokážeme zázraky,“ přiznává šéfka týmu. Síť pokrývá téměř každý stát na světě, ve kterém má oddělení svou kontaktní osobu, na kterou se může v případě potřeby obracet.
Dnes by se mohlo zdát, že o služby concierge bude spíš klesající zájem, protože vše se dá najít na internetu a objednat na pár kliknutí. Pavlína Salaba ale říká, že o budoucnost svého týmu obavy nemá.
Právě osobní přístup a ochota pomáhat 24 hodin denně sedm dní v týdnu je tím, co concierge v privátní bance odlišuje od běžných asistenčních služeb. „Na osobním a hlavně lidském přístupu si zakládáme. V tomhle jsme možná stará škola, ale klienti se na nás obracejí právě v nestandardních situacích, ve kterých si sami neumějí poradit a nepomůže jim ani umělá inteligence. Vnímáme jejich emoce, pozorujeme, jak se tváří, a pak s nimi sdílíme zážitek a radost, když se mu daří. Naše nejhezčí chvíle v kanceláři jsou, když nám samotní klienti zasílají svoje fotky a videa, kde vidíme, že se to prostě povedlo,“ říká Salaba.