Jiří Boudal z Behavia: Při nakupování hraje hlavní roli podvědomí. My ho umíme měřit

3-minutové čtení
J&T specialista
sdílení
J&T Redakce



Jiří Boudal z Behavia: Při nakupování hraje hlavní roli podvědomí. My ho umíme měřit
#Trendy#Příběhy#Úspěch

Společnost Behavio je na cestě stát se jedním z nejcennějších českých startu-upů. Její doménou je schopnost vyhodnotit potenciální dopad reklamních kampaní ještě předtím, než je firmy skutečně nasadí. A nejen to. Nyní Behavio chystá novinku, která i malým českým firmám zpřístupní marketingové nástroje běžně dostupné jen těm největším a nejbohatším. Co všechno dokážou služby Behavio a jak se chystá na expanzi na americký trh, prozradil v online diskuzi J&T Banka Talks jeho spoluzakladatel Jiří Boudal.



Umění zaujmout a prodat výsledky své práce se v současnosti stává hlavním cílem všech firem, ať už nabízejí zboží nebo služby. A v nepřeberné nabídce, kterou určují velcí, většinou nadnárodní hráči, uspějí jen ti, komu se podaří zaujmout skutečně efektivně. Marketingové a reklamní strategie se tak stávají čím dál zásadnější položkou v rozpočtu všech firem.

Ale jsou tyto peníze utraceny efektivně? Jde spíš o investici do budoucího prodeje, nebo o pálení peněz bez vyššího dopadu na prodeje, tržby a případně zisky?

S tím se snaží firmám pomáhat český start-up Behavio Labs, který dokáže mimořádně efektivně vyhodnocovat úspěšnost kampaně, a to klidně i ve chvíli, kdy ještě kampaň není rozjetá.


„Představte si velkou firmu, která nakoupí reklamní prostor v televizích a rádiích za 100 milionů korun. Pro ni je docela podstatné zjistit, jestli jí její kampaň vynese tržby 50 milionů korun, nebo 400 milionů korun,“ vysvětluje v online diskuzi J&T Banka Talks současné palčivé otázky firem managing director a spoluzakladatel Behavio Labs Jiří Boudal.

Podle něj to se současnými nástroji již lze predikovat. Boudal pak vypráví příběh jedné firmy, která si od Behavia nechala vyhodnotit potenciální dopad tří různých reklamních spotů. „My jsme jim ukázali, že jeden z těch spotů bude fungovat skvěle. Oni se nakonec rozhodli, že použijí ten námi vybraný a ještě jeden další. Ten, který byl podle našeho šetření nejméně vhodný nakonec nepoužili vůbec,“ ukazuje konkrétní aplikaci svého know-how Boudal.


Jak dnes na marketing?

Podle něj jde o celkový obraz firmy. „Firmy v posledním desetiletí s rozmachem sociálních sítí extrémně navýšily rozpočty na výkonnostní marketing, a to často i na úkor marketingu brandového. Ono to krátkodobě fungovalo. Nyní se ale ukazuje, že firmy, které se včas vrátily k brandovému marketingu, k budování značky, rostou nakonec mnohem rychleji. Třeba takové Airbnb, které se nyní poprvé dostalo do zisku. CEO i CFO potvrdili, že to bylo hlavně díky posilování brandu,“ dodal spoluzakladatel Behavio.

Boudal pak připomíná, že výkonnostním marketingem může firma cílit na lidi, kteří se již rozhodují o konkrétním nákupu. Naopak brandový marketing vytváří budoucí poptávku. „Vezměte si to, že když někdo chce koupit auto, tak do toho vyhledávače již napíše konkrétní značku. Předem eliminuje velkou část trhu. Stejně jako když přijdete do supermarketu, tak ten nabízí desítky tisíc položek, ale vy si jdete cíleně jen pro některé z nich,“ popisuje Boudal. Podle něj jsou právě tato nevědomá rozhodování nyní v hledáčku nejrůznějších firem dělajících průzkumy trhu.


Jednorožec?

Jak již padlo, Behavio je úspěšným českým technologickým start-upem, který je v současnosti již etablovaný na českém trhu a začíná svůj byznys škálovat na další trhy včetně amerického.

„Nyní máme jednání s několika americkými společnostmi a mají zájem o náš produkt,“ přiznal Boudal.

Jedním z investorů, který do Behavia investoval, je společnost J&T Ventures. „My jsme do Behavia investovali ve fázi, kdy už jejich služba fungovala, ale ještě neměli dopracovaný produkt,“ připomíná Zuzana Ondrejová z J&T Ventures. „Ale věděli jsme, že to zvládnou, což se potvrdilo. Nyní věříme, že z Behavia bude jednorožec,“ dodala Ondrejová. Pokud by se tak stalo, zařadil by se start-up Behavio Labs po bok dalších českých jednorožců, tedy mladých firem s valuací přesahující 1 miliardu dolarů, jako jsou Rohlik Group a Productboard.


Poslechněte si celý díl ze série našich online diskizí J&T Banka Talks:
Spotify, Apple podcasts, Google podcasts, link na stažení mp3, záznam na Twitteru/Xku.


Upozornění

Uvedené informace představují názor J&T Banka, a.s., který vychází z aktuálně dostupných informací v čase jeho zhotovení k výše uvedenému dni. Uvedené informace nepředstavují nabídku, investiční poradenství, investiční doporučení k nákupu či prodeji jakýchkoliv investičních nástrojů ani analýzu investičních příležitostí. Uvedené prognózy nejsou spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. J&T Banka, a.s., nenese žádnou odpovědnost, která by mohla vzniknout v důsledku použití informací uvedených v tomto materiálu. O případné vhodnosti investičních nástrojů se poraďte se svým bankéřem, investičním zprostředkovatelem nebo jeho vázaným zástupcem.